מרכיבי Happy Dog

אילו מרכיבים במזון לחיות מחמד באמת טובים לכלב שלך, אילו מרכיבים קלים לעיכול, ואילו לא?

אולי תהיתם לגבי שאלות אלו ואחרות, ואינכם בטוחים לגבי המרכיבים במזון של הכלב שלכם. הנה המדריך שלנו למרכיבים במזון לכלבים.

דגנים - טוב או רע לכלבים?

אולי שמעתם או קראתם שדגן מזיק לכלבים. אולם מבחינה מדעית, אין סיבה לגנות את הדגן ואת הפחמימות שהוא מכיל. ההסבר לתפיסה זו טמון בהיסטוריה האבולוציונית של זאבים לכלבים: במהלך עשרות אלפי שנים, כלבים הסתגלו בצורה מושלמת לחייהם עם בני אדם. בכך השתפרה באופן ניכר יכולתם לעכל פחמימות, כמו עמילנים.

מתי כדאי להאכיל את הכלב שלך באוכל ללא דגנים?

אנזים העיכול המעכל עמילנים פעיל אצל כלבים פי 7 מאשר אצל זאבים. מחקר מצא גם אינדיקציות רבות אחרות לכך שכלבים יכולים לעשות שימוש טוב בפחמימות. לכן, מנקודת מבט של היום, ניתן לומר שדגנים ופחמימות אחרות אינן בהכרח לא מתאימות לתזונת כלבים.

במקום זאת, ההחלטה אם יש לתת לכלב מזון המכיל דגנים תלויה הרבה יותר ב'סבילות האישית' של הכלב, כלומר מזון נטול דגנים נחוץ רק לכלבים עם אי סבילות לדגנים או אלרגיה מוכחת – וזה קורה הרבה פחות, ממה שרבים מאמינים.

מזון לכלבים ללא דגנים

אם נמצא כי הכלב שלך אינו מסוגל לסבול סוגים שונים של דגנים, אז קל מאוד להימנע מהם עם המתכונים שלנו ללא דגנים, כגון Happy Dog:

למעט קריביק (הקריביים), כולם זמינים גם כמיני זנים לכלבים קטנים עד 10 ק"ג.

תכולת בשר - מונח עמום

חלבון הוא אבן בניין חיונית במערכת החיים של הכלב. מקור חיוני לחלבון בתזונה של כלב הוא בשר. אבל המונח 'תוכן בשר' אינו מוגן על פי חוק, וגם אין הגדרה מדעית. ניתן להשוות אותו למונח 'אור' על מוצרים רבים המיועדים לבני אדם. הצהרה מכובדת על מוצרי מזון מגדירה את תכולת הבשר כחלבון מן החי כחלק מכלל החלבון במזון כלבים.

ומה לגבי 'תכולת הבשר' במזון יבש של Happy Dog? בהתאם לניסוח המסוים והשימוש בו, 'תכולת החלבון מהחי של החלבון הכולל' בזני Happy Dog היא בין 70% ל-80%. בתכשירים המיוחדים שלנו, תכולת החלבון מן החי עשויה להיות שונה, על מנת לענות על הצורך המיוחד שכל הזנה מיוחדת מיועדת לענות.

אגב: לא רק תכולת החלבון במזון לחיות מחמד חשובה, אלא גם הגיוון, שכן לא כל החלבונים שווים. חלבון מורכב מחומצות אמינו – אבני בניין נפרדות ששונות זו לזו. חומצות אמינו מסוימות חיוניות לאוכלי בשר, אז הכל עניין של קבלת התערובת הנכונה. לכן, תזונה מאוזנת הכרחית לכלב שלך כדי למנוע חוסרים, להבטיח ביצועים ולמען חיים ארוכים ובריאים.

מתן שמות למקורות חלבון מן החי

ישנן תקנות חוקיות המסדירות כיצד ניתן לתאר חומרי מזון שמקורם בבעלי חיים בעלי דם חם. לדוגמה, בעוד שקודם לכן נעשה שימוש בתיאור "ארוחת בשר עופות", כעת יש להתייחס אליה כ"ארוחת עופות" או "חלבון מעוף". זה תמיד מתייחס לחומרי גלם באיכות גבוהה שצריכים לעמוד באותם תקני מזון כמו מזונות אחרים מהחי.

עיסת סלק היא לא סוכר נסתר

עיסת סלק היא החומר שנשאר מסלק סוכר, לאחר מיצוי גבישי הסוכר והסירופ. מה שנשאר הם החלקים הסיביים של סלק הסוכר. במזון לחיות המחמד שלנו אנו משתמשים בעיסת סלק שהיא 'מנוקת סוכר' ועתירה מאוד בסיבים גולמיים, ושמהווה מקור חשוב לסיבים תזונתיים. יש לכך יתרונות בריאותיים רבים: הוא חיוני לבריאות המעיים של בעלי חיים ואף יכול לקשור רעלנים חיידקיים ממחוללי מעיים במידת הצורך. עיסת סלק אינה מתוקה, אינה מביאה לעלייה במשקל ואינה משמשת להעצמת הטעם.

הידעתם שעיסת הסלק המשמשת במזון לחיות מחמד כל כך דלה בסוכר, שעיסת סלק סוכר זו משמשת אפילו במזון לחולי סוכרת?
וגם, שכלב ששוקל 20 ק"ג, שאוכל מנה יומית של 250 גרם מזון, יצרוך רק 0.5 גרם סוכר? לשם השוואה: מטבע סנט שוקל בסביבות 2 גרם, שהם פי 4 מהכמות הזו.

מהי תאית?

תאית היא מקור לעיכול ומקור טהור לסיבים גולמיים, שמקורם בעץ. אבל מה המטרה של התאית במזון כלבים? במזון לחיות מחמד, סיב גולמי זה נכלל כדי לעזור לספק את התיאבון או לייצב את עקביות הצואה אצל כלבים רגישים.

תאית נכללת אפוא לעתים קרובות באופן ספציפי בתכשירים שמטרתם הפחתת משקל למשל, וכן במזון המיועד לגורים או לכלבים בוגרים. אבל אולי אתם תוהים מדוע משתמשים בתאית במיוחד במזון? יש סיבה טובה – אם מקורות אחרים של סיבים גולמיים היו כלולים בפורמולה בכמויות הנדרשות, הדבר יוביל לכמויות מוגברות של צואה, כמו גם לגזים.

דילוג לתוכן